"Od 23. prosince 2009 bude zahájeno předávání stavenišť dodavatelům projektu. Přípravné práce související s vybavením zařízení stavenišť budou pokračovat v lednu 2010 a vlastní výstavbu stanic Červený vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol sdružení dodavatelů zahájí v druhé polovině března 2010," oznámil dopravní podnik.

Plánovaná stanice metra v Motole.

Plánovaná stanice metra v Motole.

FOTO: Foto archiv, Právo

"Nové metro obslouží velké rezidenční čtvrti v Praze 6 a zajistí kvalitní dopravní obsluhu největšího nemocničního komplexu v Praze – nemocnice Motol a Homolka. Metro také s konečnou platností osvobodí centrum Dejvic – Vítězné náměstí – od náporu městských i příměstských autobusů,“ řekl k podpisu smlouvy primátor pražský primátor Pavel Bém.

Metrostav konstatoval,že ražba tunelů si vyžádá pouze minimální zábory povrchových prostor, neboť velká část trasy bude ražena mechanizovanými štíty.

Plánovaná stanice metra na Červeném vrchu.

Plánovaná stanice metra na Červeném vrchu.

FOTO: Foto archiv, Právo

Prodloužení trasy metra A v celkové délce 12,9 kilometru bude rozděleno do tří etap. První povede do Motola. Druhá, celkem 4,3 kilometru dlouhá část, napojí stanice Bílá Hora, Dědina a Dlouhá Míle. Poslední a nejkratší úsek má zahrnovat stanice Staré Letiště a Letiště Ruzyně.

 

Plán prodloužení trasy A

FOTO: Dopravní podnik

Prodloužení trasy A se tak dočká dřívější realizace nežli mnoho let plánovaný projekt nové trasy D, která by měla ulehčit kapacitně nejvytíženější lince C.

FOTO: Dana Kysučanová, Novinky