Hlavní obsah

Nejprodávanější české pivo od ledna podraží

Aktualizováno

Plzeňský Prazdroj zdraží od ledna pivo v průměru o 4,6 procenta. U většiny piv se cena zvýší o 60 haléřů až korunu na půllitru. Potvrdili to plzeňští hostinští, kteří už dostali nové ceníky. Největší český výrobce piva tak podle svého vedení pouze promítl do nových zvýšenou spotřební daň a DPH.

Článek

Restaurace v Plzni budou nárůsty kopírovat, některé zvednou ceny mírně více. Shodně očekávají mírný úbytek hostů.

Cena sudové desítky Gambrinus, nejprodávanějšího českého piva, se od ledna má zvýšit o 60 haléřů na půllitru na 13,50 Kč. Sudový Pilsner Urquell, prémiové pivo, od Nového roku nezdraží, a cena z pivovaru tak zůstane na 20,90 Kč za půllitr.

"Změna cen pro nás nepředstavuje žádný prospěch, jelikož do ceníku pouze promítneme zvýšenou spotřební daň na pivo a jednoprocentní nárůst DPH. Prazdroj navíc ponese zvýšené náklady ze spotřební daně na pohonné hmoty a vyšší sociální odvody za zaměstnance, které jsou také součástí vládního úsporného balíčku," reagoval v pátek obchodní ředitel Tiarnán Ó hAimhirgín.

Informaci o změně cen dostali či v nejbližší době dostanou obchodní partneři pivovaru. Nový ceník vstoupí v platnost k 1. lednu 2010.

Zdražení zřejmě postihne všechna piva

"Třiatřicetiprocentní nárůst spotřební daně nemůže žádný pivovar utlumit v nákladech," řekl v pátek ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý. Podle něj postihne zdražení všechna sudová piva, ale u lahvových se může stát, že jim obchodní řetězce řeknou: zdražovat nebudete, což se podle informací ČTK už stalo Budvaru a přerovským pivovarům.

Zdražení Prazdroje a dalších dvou až tří výrobců budou ale podle Veselého řetězce respektovat, protože tato piva ve svých regálech potřebují.

Skupina Plzeňský Prazdroj už letos jednou zvedla ceny. Zdražení se od listopadu dotklo pětiny prodávaného sortimentu. Půllitr sudového Pilsner Urquell zdražil o korunu na 20,90 Kč, podražily obě jedenáctky, například lahvový Excelent o korunu na 11,90 Kč, i nealkoholický Birell. Zvýšení cen se nedotklo sudové ani lahvové desítky Gambrinus.

"U všech zdražovaných značek jde v průměru o jednoprocentní nárůst, což dorovnává průměrnou roční inflaci v ČR," uvedl v polovině října mluvčí Prazdroje Jiří Mareček.

Skupina s pivovary Plzeň, Nošovice a Velké Popovice uplatnila loni na českém trhu 7,9 miliónu hektolitrů. Pivovar zvyšuje ceny téměř pravidelně každý rok v listopadu, letos bylo zdražení nejnižší. Loni v listopadu zdražil Prazdroj jen čepovaná piva, v průměru o čtyři procenta.

Prazdroj, který je plně ve vlastnictví druhého největšího pivovarnického uskupení ve světě SABMiller, měl za uplynulý finanční rok duben 2008 až březen 2009 hrubý zisk 4,61 miliardy Kč, meziročně o 0,3 procenta vyšší. Celkové tržby se zvedly o procento na 15,84 miliardy.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám