Na tuto absurdní platbu upozornil jeden ze čtenářů serveru www.bankovnipoplatky.com. Ten letos vyhlásil již 5.ročník ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek. Právě výše uvedená platba se dostala do nominace.

„Banka sama nabízí konkrétním klientům konkrétní úvěr, kde píše, že úvěr je již schválen. Jaký je pak údiv, když za schválení předem schváleného úvěru odečte banka z účtu klienta 2000 korun,“ svěřil se se svými zkušenostmi jeden ze čtenářů serveru.

„Poplatky někdy překvapí i mě, a to jsem už na ledacos zvyklý. V tomto případě je jasné, že se takto poplatek v sazebníku nenazývá. Zde došlo zřejmě k situaci, kdy banka zpoplatní klientovi schvalování či vyhodnocení úvěru, jakkoliv to byla sama banka, která úvěr aktivně konkrétnímu klientovi nabízela,“ uvedl vyhlašovatel ankety Patrik Nacher. 

Tento absurdní případ nezůstal osamocen. Jedna čtenářka si například stěžovala na poplatek za změnu PINu u platební karty.

„Česká spořitelna mne telefonicky kontaktovala s tím, že je moje karta ohrožena (že by mohla být zneužita), protože jsem s ní více než před rokem platila v USA. Banka mne nedokázala nijak ochránit, tak mi navrhla blokaci karty a vyřízení nové. To trvalo neuvěřitelných 10 dnů (prý proto, že se karty nevyrábí v ČR, ale v Rakousku) a potom jsem obdržela novou kartu s novým PIN. V bankomatu jsem si na doporučení pracovnice změnila PIN podle původní karty, a jaké bylo moje překvapení - poplatek 50 Kč. A to jsem nic nezavinila a chovám se v platebním styku zodpovědně,“ popsala.