Odborové organizace už dříve uvedly, že požadují doplacení 1,9 miliardy korun, které podniku budou chybět na provozní náklady. Město si totiž u DPP na letošek objednalo rozsah dopravy, jehož cenu ve smlouvě předběžně vyčíslilo na zhruba 9,1 miliardy korun. Na provoz ale podniku dalo 7,2 miliardy korun.

Šteiner řekl, že 9,1 miliardy korun je pouze odhad a tato částka podniku rozhodně vyplacena nebude. "Odhad není závazek, reálný výkon bude určitě nižší," uvedl. Doplnil, že podniku bude vyplaceno tolik peněz, kolik transparentně na provozních nákladech prokáže. Tuto částku si město ale nechá ještě posoudit u auditorské společnosti Deloitte.

Rada stáhla z programu jednání o dalším outsourcingu v DPP. Podle tohoto návrhu se v příštích letech měla o údržbu renovovaných sovětských souprav metra starat společnost Škoda Transportation. "Bereme to jako vstřícný krok vůči odborářům, jako symbolické gesto otevřenosti k jednání," poznamenal radní. Podle něj ale tento projekt není nijak kontroverzní a zřejmě bude schválen na některém z dalších jednání rady města.

Zastavení outsourcingu, tedy vyčleňování některých činností mimo podnik, je jedním z požadavků, které odboráři předložili v pondělí členům krizového štábu hlavního města. Požadovali také odchod ředitele Radka Novotného, který má v podniku na starosti outsourcing.