Studie porovnává 3000 značek ze 24 zemí Evropy a 16 odvětví ekonomiky. Sazka se v žebříčku umístila jako nejhodnotnější česká značka. Celkově však žebříčku vévodí finská Nokia. Její hodnota podle institutu dosahuje 35,22 miliard eur.

„Krize zasáhla zejména firmy ve finančnictví a automobilovém průmyslu,“ komentoval výsledky hodnocení ředitel institutu Gerhard Hrebicek.

V uplynulém roce si právě značky figurující ve finančnictví pohoršily v průměru o 24 procent, automobilové značky pak o 9,6 procenta. Naopak tahouny se staly firmy se spotřebním zbožím. Například pivní značky jako Inbev či SAB Miller si polepšily o 56 procent, respektive 24,5 procenta.

Deset nejhodnotnějších evropských značek (v mld. eur):
značkahodnotaodvětví podnikání
1. Nokia35,22telekomunikace
2. LVMH32,36luxusní zboží
3. Inbev26,92spotřební zboží
4. Vodafone23,78telekomunikace
5. Unilever22,82spotřební zboží
6. Telefónica22,12telekomunikace
7. Mercedes-Benz19,39autoprůmysl
8. Deutsche Telekom19,09telekomunikace
9. BMW Group18,76autoprůmysl
10. SAB Miller18,34spotřební zboží