Hlavní obsah

Nejcennější českou obchodní značkou je Sazka

Novinky, Tomáš Holý

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Sazka drží prim mezi českými obchodními značkami. Hodnota této značky byla odhadnuta na 444 miliónů eur, tedy více než 11,6 miliardy korun. Alespoň to vyplývá ze srovnání Eurobrand 2009, které udělala Evropská komise pro srovnání značek.

Foto: Roman Vondrouš, ČTK

Článek

Studie porovnává 3000 značek ze 24 zemí Evropy a 16 odvětví ekonomiky. Sazka se v žebříčku umístila jako nejhodnotnější česká značka. Celkově však žebříčku vévodí finská Nokia. Její hodnota podle institutu dosahuje 35,22 miliard eur.

„Krize zasáhla zejména firmy ve finančnictví a automobilovém průmyslu,“ komentoval výsledky hodnocení ředitel institutu Gerhard Hrebicek.

V uplynulém roce si právě značky figurující ve finančnictví pohoršily v průměru o 24 procent, automobilové značky pak o 9,6 procenta. Naopak tahouny se staly firmy se spotřebním zbožím. Například pivní značky jako Inbev či SAB Miller si polepšily o 56 procent, respektive 24,5 procenta.

Deset nejhodnotnějších evropských značek (v mld. eur):
značkahodnotaodvětví podnikání
1. Nokia35,22telekomunikace
2. LVMH32,36luxusní zboží
3. Inbev26,92spotřební zboží
4. Vodafone23,78telekomunikace
5. Unilever22,82spotřební zboží
6. Telefónica22,12telekomunikace
7. Mercedes-Benz19,39autoprůmysl
8. Deutsche Telekom19,09telekomunikace
9. BMW Group18,76autoprůmysl
10. SAB Miller18,34spotřební zboží

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám