Podle Dvořáka současný odhad vývoje trhu není příliš optimistický. V příštím roce půjde o mírné oživení či spíše setrvání na současných přepravních hodnotách. Růst bude spíše plíživý a vystoupení ze ztráty potrvá déle než rok. V roce 2011 firma očekává provozní zisk.

Nové představenstvo ČSA, které se potýkají s velkými problémy, před deseti dny představilo plán stabilizace firmy. Podnik propustí 860 zaměstnanců z celkových 4600 a od neděle začal postupně snižovat platy pilotům o 30 procent, letuškám o 15 procent a ostatnímu personálu o deset procent. V neposlední řadě by měl aeroliniím pomoci prodej budovy APC Letišti Praha.

"Tento restrukturalizační plán může společnosti skutečně pomoct, i když se manažerům na druhou stranu nemusí podařit prosadit nutná opatření k její záchraně. Dále je také důležité zabývat se výnosy ČSA, jelikož sekat náklady nelze donekonečna," uvedl pro ČT analytik společnosti Cyrrus Jan Procházka.

Obnovení dálkových letů

Pokud se ČSA vzpamatují, tak Dvořák hodlá prosadit znovuobnovení dálkové flotily, kterou letos kvůli úsporným opatřením zrušila. Firma ukončila provoz ztrátových linek z Prahy do New Yorku, Toronta a Manchesteru, a na dalších tratích snížila frekvenci. Toto opatření souvisí i s redukcí leteckého parku ČSA na 44 letadel, jakožto součásti ozdravných opatření společnosti bývalého prezidenta ČSA Radomíra Lašáka.

ČSA je největším českým leteckým dopravcem. Státní podíl v této firmě tvoří 92 procent. Stát jej chtěl prodat. V pondělí ale vláda rozhodla, že jedinému zájemci - konsorciu firem Unimex a Travel Servis - ČSA za miliardu neprodá. Zájemce například chtěl miliardu splácet na čtyřikrát až do roku 2013, což bylo v rozporu s usnesením vlády.

Hlavní činností ČSA je pravidelná osobní doprava. Kromě toho firma zajišťuje také nepravidelné lety pro cestovní kanceláře, přepravu nákladu a zboží. Společnost poskytuje i pozemní služby, jako je údržba letadel, výcvik posádek či prodej zboží. Firma má šest dceřiných společností.