"Je to podobné, jako když si můžete koupit nějaké zboží pouze u jednoho obchodního řetězce za danou cenu, jiný řetězec nabídne jinou cenu," řekl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.

Cestující, který přijde k pokladně ČD například pro lístek z Prahy do některého z německých měst, může zaplatit až 2000 korun navíc oproti nákupu stejného lístku například na německých internetových stránkách. Například spoj Berlín - Praha - Vídeň by u ČD stál 3051 korun a u německých Deutsche Bahn (DB), kde je možné využít tarif Euro-speciál, 39 euro (1029 korun).

Podle Štáhlavského je to nabídka DB pro německou klientelu nebo zákazníky, kteří cestují z Německa. "Stejně jako DB nenabízí naše jízdenky, v Rakousku se nikde nedozvíte o tom, že můžete cestovat z Prahy do Vídně za 19 euro," uvedl Štáhlavský.

Pro mezinárodní dopravu mají ČD pouze jedinou takzvanou akční nabídku eTiket, která nabízí lístky mezi 19 až 29 euro. Ve srovnání s podobnými produkty německých drah však lze s touto službou cestovat pouze do velmi omezeného množství míst. Od června do srpna dráhy prodaly přes internetový obchod či telefonicky celkem 13 000 eTiketů. Podle zjištění České televize však tento internetový produkt tuzemští železniční prodejci zákazníkům často ani nenabídnou, a cestující tak opět zaplatí plnou základní a výrazně dražší cenu.