Hlavní obsah

Ceny nových aut už klesat nebudou

Právo, Martin Procházka

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nová osobní auta jsou v Česku stále nejlevnější v historii. Přestože někteří výrobci varovali, že letní ceny dlouho nevydrží a půjdou brzy nahoru, jsou současné ceny téměř stejné jako počátkem července, některé vozy dokonce ještě mírně zlevnily.

Foto: Nigel Roddis, Reuters

Článek

Pod 200 tisíc korun lze v Česku koupit více než deset modelů aut, nejde přitom jen o minivozy, ale také o větší auta. Podle odborníků lze ale očekávat zdražení od ledna, protože si výrobci pravděpodobně do cen zakalkulují zvýšení základní sazby DPH z 19 na 20 procent.

Nejlevnější pod 160 tisíc

Vůbec nejlevnějším vozem je Chevrolet Spark s motorem o objemu 0,8 litru, který od léta zlevnil o 5000 a stojí 158 900 Kč. Auta do 200 tisíc nabízejí i automobilky Fiat, KIA, Dacia, Renault, Hyundai či Citroën. Někteří výrobci, například Citroën, navíc nabízejí vlastní verzi šrotovného, kdy za starý vůz dostanete prémii až 30 tisíc korun.

Kia, Dacia či Renault ceny v posledních měsících neměnily, třeba Citroën ale model C1 zdražil o 20 tisíc. Při využití šrotovného se tento model však dá pořídit za 184 900 Kč, tedy o deset tisíc levněji než v létě.

Oblíbená Škoda Fabia vyjde ve výbavě Start s motorem o objemu 1,2 litru na necelých 220 tisíc korun.

Nejlevnější nová auta v Česku
současná cenarozdíl proti červenci
Chevrolet Spark 0,8158 900–5000
Kia Picanto1,0169 9800
Fiat Panda 1,1172 900+5000
Dacia Logan 1,4179 9000
Dacia Sandero 1,4179 9000
Renault Twingo 1,2184 9000
Fiat Grande Punto 3dv.,1,2194 900+5000
Renault Thalia 1,2194 9000
Hyundai i10 Classic 1.1i199 900+15 000
Renault Clio Storia 1,2199 9000
Citroën C1 3dv., 1,0214 900+20 000
Zdroj: ceníky automobilek

Ani akce prodejců v Česku nezastavily pád prodejů. Za první tři čtvrtletí se prodalo 133 577 nových osobních a lehkých užitkových aut, tedy meziročně o 13,8 procenta méně.

Největší propad zaznamenala mladoboleslavská Škoda Auto, když její odbyt v Česku za devět měsíců klesl o více než pětinu na 35 tisíc aut.

Reklama

Výběr článků

Načítám