"Bavíme se o záchranném plánu, který dělá vlastník. A když bude vlastník jiný, tak my se musíme samozřejmě bavit s jiným vlastníkem. Snížení mezd je alternativou k privatizaci," uvedl Gaspar. Příslušný dodatek ke kolektivní smlouvě chtějí piloti podepsat také s novým vedením firmy. Další podmínky a podrobnosti k návrhu prý piloti zveřejní na páteční tiskové konferenci.

Jak ČTK sdělil důvěryhodný zdroj, prezentovaný návrh může mít hned několik háčků. Piloti údajně už do zmíněných 40 procent počítají zhruba sedmiprocentní snížení platů z jara letošního roku.

Navíc další podmínky, za kterých jsou piloti ochotni s redukcí platů souhlasit, zatím nejsou veřejné. Bezpodmínečné snížení mezd prý bude činit jen 15 procent, dalších 18 procent piloti za něco vymění, například za zaměstnanecké akcie. To však Gaspar nepotvrdil.

Snížení platů ve firmě je jedním ze základních pilířů záchranného plánu nového předsedy dozorčí rady Václava Nováka. Ten požaduje po pilotech redukci o 45 procent. Průměrný plat pilota je zhruba 210 000 korun.