Hlavní obsah

Měl jsem se líp učit, nosí na tričkách romští dělníci v Praze

Právo, Jana Šprunková, Kateřina Severová

Romové v centru Prahy se stali součástí netradiční kampaně na podporu vzdělanosti. Za malou úplatu mají při práci na sobě žlutá trička s nápisem "Měl jsem se líp učit!". Navíc to jsou zahraniční dělníci ze Slovenska.

Foto: Jana Šprunková, Právo

Na rohu Štěpánské vzbudilo oblečení dělníků velký zájem Pražanů.

Článek

Reklamu si zadal server skoly.cz, dělníci jsou pak zaměstnaní u firmy Šlehofer.

"Je to paráda. Mělo to velký ohlas. Zaměstnanci s tím souhlasili a dostali za to pivo a cigarety. Vůbec jim to nevadí, stejně to nejsou žádní inteligenti," uvedl k tomu majitel firmy František Šlehofer, který dělníky zaměstnává. Sám prý žluté triko s nápisem nosí.

Trapně si nepřipadáme, tvrdí dělníci

Samotní pracovníci jeho slova o "úplatku" potvrzují. "Dali nám cigarety a pivo," řekli Právu dělníci pracující na rohu Václavského náměstí a Štěpánské ulice.

Na dotaz, zda si nepřipadají trapně, řekli, že prý jim ty nápisy nevadí. "My jsme ale do školy chodili," dodali. "Ráno nám rozdali trička a řekli nám, abychom si je vzali, tak je máme na sobě. Je to jen na dva dny," vysvětlil dělník od Prešova.

Na projektu se podílí také agentura Underline. Její jednatel Marek Řídký v tiskové zprávě uvedl, že zaměstnanci s tímto svým využitím souhlasili. Tento netradiční způsob má prý nahradit běžné billboardy či jiné venkovní plochy. Za ty by však musel někdo platit, zatímco dělníci za nošení triček nedostanou ani korunu.

Kampaň je na hraně

Podle slov Řídkého nebylo záměrem reklamní kampaně urážet dělnické profese. "Vycházeli jsme z jakési lidové slovesnosti, kdy se říká dětem, že pokud se nebudou učit, tak skončí u lopaty," vysvětlil jednatel společnosti Underline.

Miloslav Kratina, který pro agenturu Underline zjišťoval na místě reakci Pražanů, si ale myslí, že akce je poněkud na hraně. "Je to zvláštní projekt na úkor dělníků," doplnil.

Reakce Pražanů jsou prý ale spíše pozitivní. "Když ale budou všichni jen studovat, kdo pak bude kopat?" odtušil asi šedesátiletý muž procházející kolem party v tričkách. "To jsou asi vězni," domnívala se opodál stojící žena středních let.

Kampaň se však nelíbí samotným ředitelům odborných učilišť, které v posledních letech bojují o studenty.

"Pokud by tato kampaň měla zapůsobit nějak kontraproduktivně, tak by to byla obrovská škoda. Kampaň je na hraně i možná trochu za ní," dodal Právu Miloslav Janeček, ředitel pražské Střední odborné školy stavební a zahradnické.

Reklama

Výběr článků

Načítám