"Vedeme diskusi o úpravě existujícího restrukturalizačního plánu, jelikož se v tomto procesu objevily nové prvky. Uvažujeme o řadě eventualit, nicméně ani jedna není rozpracována do takové podoby, že by se o dalo říct, že se jedná o reálný návrh. Jedna z takových pracovních variant je, že do procesu zapojíme Letiště Praha," řekl zpravodajskému serveru Euro.cz vrchní ředitel ministerstva financí Tomáš Uvíra.

ČSA jsou aktuálně v procesu privatizace. Jediný zájemce Unimex - Travel Service má předložit cenovou nabídku do konce září. Podle mluvčího ministerstva financí Ondřeje Jakoba se proces privatizace dotáhne navzdory spekulacím do konce. Do té doby se nebude měnit ani management prezidenta Radomíra Lašáka. O změnách ve vedení firmy se prý dá hovořit jen v případě, že se aerolinie neprodají.

České aerolinie se potýkají s krizí a - jak se nedávno vyjádřil prezident firmy Lašák - bojují o přežití. V pololetí ztráta firmy činila 1,8 miliardy korun, na konci roku má přesáhnout dvě miliardy. Lašákovo vedení proto přišlo s plánem na propuštění až 860 lidí ze 4600, omezení linek a snižování mezd.

FOTO: Ondřej Lazar Krynek, Novinky

Plán vedení Českých aerolinií na propuštění více než osmi stovek zaměstnanců se přes řadu výhrad z různých stran rozeběhl naplno. V září již dostaly výpověď desítky lidí, především v administrativních a technicko-provozních profesích. "Restrukturalizace společnosti nadále pokračuje. Snižování počtu zaměstnanců má probíhat postupně až do března příštího roku," uvedla mluvčí ČSA Hana Hejsková. [celá zpráva]

V Českých aeroliniích došlo v polovině září k výměně poloviny dozorčí rady včetně předsedy. Ivana Kočárníka nahradil krizový manažer Václav Novák, který připustil, že úspory a propouštění může být ještě větší, než s jakým počítá management. Rada se chce rychle seznámit i s návrhem odborů, případně přijít s vlastním plánem. [celá zpráva]

Podle ministerstva dopravy Gustáva Slamečky má nová dozorčí rada Českých aerolinií dva základní úkoly. Prvním je jednání s odbory o opatřeních na zlepšení finanční situace firmy a uklidnění situace mezi zaměstnanci, druhým zhodnocení záchranného plánu společnosti a jeho doplnění o vizi do budoucna.