Vozila mají označení Vario LF2R.E. Každé z nich vzniklo spojením, tedy takzvaným spřažením dvou souprav. K vytvoření nejdelších tramvají v republice byly využity již používané tramvaje. Každou z nich musel nechat dopravní podnik technicky upravit u společnosti Pragoimex vyrábějící tramvaje.

Nejdelší tramvaje budou jezdit na lince číslo 1., která je nejrušnější ve městě. Spojuje čtvrť Královo Pole s Bystrcí, projíždí kolem hlavního železničního nádraží a využívají ji také návštěvníci brněnského výstaviště. Soupravy jsou tak dlouhé, že se kvůli nim musely stavebně upravit čtyři tramvajové zastávky.

Zařazení velkokapacitních tramvají na linku 1. bylo podle mluvčí jedinou možností, jak současné potíže s přeplněnými tramvajemi na této trase vyřešit. Vozidla na ní jezdí v časově tak těsných intervalech, že začlenit do provozu ještě další spoje již nebylo možné.

Od nasazení 60tunových a více než 46 metrů dlouhých souprav, kvůli kterým musely být prodlouženy některé nástupní ostrůvky na zastávkách, se očekává zvýšení cestovního komfortu na nejvytíženějších tramvajových linkách 1 a 12 i snížení provozních nákladů.

FOTO: Igor Šefr, ČTK