Článek
"Spotřebitelé jsou díky ekonomické recesi (která se projevuje především v růstu nezaměstnanosti a v nižším růstu reálných mezd) ve svých výdajích mnohem opatrnější a spíše spoří, aby si vytvořili určitou finanční rezervu,“ komentoval čerstvá data analytik Komerční banky Miroslav Frayer.
Ze statistiky ČSÚ vyplývá, že v červenci lidé nejvíce utráceli za drogistické a farmaceutické zboží (nárůst o 4,6 %). Obdobně tomu bylo s oblečením a obuví (nárůst prodejů o 4,3 %). Naopak do celkového výsledku citelně zasáhly tržby za výrobky pro domácnost (pokles o 10,4 %).
Analytik společnosti Citco Tomáš Volf upozornil, že maloobchodníci nemohou nereagovat na slabou spotřebitelskou poptávku, a tak se snaží nalákat zákazníky především na všemožné slevy a zvýhodněné nákupy.
Podle odborníků budou Češi málo utrácet i po zbytek letošního roku.