Hlavní obsah

Stáhněte Topolánka z billboardu, vzkázala rada autopůjčovně

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Autopůjčovna Sixt, která na billboardech použila fotografie předsedy ODS Mirka Topolánka, porušila podle Rady pro reklamu (RPR) její etický kodex. Rada proto autopůjčovnu i média a firmy, které reklamu šíří, vyzvala, aby tuto reklamní kampaň ukončily.

Foto: Petr Horník, Právo

Kontroverzní reklama na autopůjčovnu využívá tvář Mirka Topolánka (ODS).

Článek

Autopůjčovna na billboardy umístila Topolánka se sloganem "Sixt má auto pro každého". Chtěla tak využít mediální pozornost upřenou na aféru kolem dovolené předsedy ODS v Toskánsku. Na jedné z fotografií z Itálie totiž Topolánek stál vedle jeepu, který mu pronajala právě autopůjčovna Sixt.

Podle RPR ale reklama nesmí zobrazovat žádné žijící osoby, ani na ně odkazovat, pokud s tím předem nesouhlasí. Podle dalšího článku kodexu by navíc reklama neměla využívat politiků či jiných "veřejných autorit" ani v případě, že by s tím souhlasili.

RPR se začala reklamou autopůjčovny Sixt zabývat ihned po jejím zveřejnění na billboardech. V úterý o ní rozhodla její arbitrážní komise. RPR je nezisková organizace založená reklamními agenturami, médii a firmami, které si reklamu platí. Peněžní pokutu za porušení svého etického kodexu udělit nemůže. Na firmy apeluje tím, že se samy k dodržování těchto pravidel zavázaly.

Anketa

Měla by autopůjčovna Sixt stáhnout billboard s Mirkem Topolánkem?
Ano
34,1 %
Ne
65,9 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 8622 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám