Podle Plzákové není český kavárenský trh stále naplněn. O úspěchu nováčka na českém trhu prý rozhodnou zvolené lokality a kvalita zákaznického servisu. "Chceme udržet rozumnou expanzi. Čekáme na příležitosti, které nebudou vražedné, velmi záleží například na nájmu," řekla Plzáková.

Konkurentem pro Gloria Jean's je především světová jednička Starbucks, která má v Praze devět provozoven. Při zběžném pohledu na ceník je Gloria Jean's levnější. Například malé capuccino stojí na Klárově 49 korun, u Starbucks na Václavském náměstí je to 75 korun. U malého espressa je to 35 Kč versus 45 Kč.

České kavárny australského řetězce provozuje společnost H.A.M. Gastro Czech, kterou ze dvou třetin vlastní prodejce nábytku Asko. Licence pro český trh je výhradní, podle Plzákové ji však může H.A.M Gastro udělit jako takzvaný master franšízant třetím subjektům.

FOTO: Roman Vondrouš, ČTK

Gloria Jean's Coffees patří k největším světovým kavárenským řetězcům. Kávu do svých 900 provozoven dodává z pražírny v Sydney, všichni zaměstnanci bez ohledu na zařazení musejí absolvovat školení o přípravě kávy. Stejně jako ostatní řetězce i Australané hovoří o své kávě jako o nejlepší na světě.

Všechny kavárny řetězce mají řadu společných prvků, například grafiky na zdi nebo kulaté stolky, design se však zároveň přizpůsobuje místním podmínkám. Klárovský podnik odkazuje na středoevropskou kavárenskou tradici například velkými křesly.

Specializované kavárenské řetězce zavítaly ve větší míře na český trh teprve v posledních letech, krize však jejich nástup utlumila. Kavárny Gloria Jean's budou v Česku soutěžit například s Costa Coffee (šest provozoven) a Coffee Heaven (15).

Starbucks a Costa Coffee otevřely první kavárny v ČR loni, polská firma Coffee Heaven naopak kvůli krizi loni oznámila zavření několika kaváren mimo hlavní město. Do konkurenčního boje se zapojila také česká firma Emporio Café, která má v ČR 12 kaváren, z toho osm v Praze, nebo společnost Coffee&Co s 19 kavárnami v devíti městech.