Kolos doposud spolkl na 110 tisíc kubíků betonu. V konečné fázi bude čítat 130 tisíc kubíků, jak Novinkám řekl vedoucí projektu mostu Robert Achs ze společnosti Bögl a Krýsl. Stavbu v údolí Berounky tvoří dva mosty, každý je určený pro jeden směr jízdy. Hrubá stavba jednoho z nich je hotová a druhá se dokončuje.

Dělníci již začínají pracovat na římsách, pokládají izolace a připravují zázemí pro osvětlení. Na mostě v současnosti pracuje zhruba 180 lidí. Ti na kolos ze začátku potřebovali využít až dvacet jeřábů.

Územní plán mostu přes údolí Berounky. Stavba je součástí jihozápadní části silničního okruhu kolem Prahy. Tato část okruhu propojuje dálnici D5 s dálnicí D1. Rekordně dlouhá estakáda končí na úrovni kruhového objezdu, na který navazuje další most.

FOTO: Novinky.cz s využitím Mapy.cz

Unikátní estakáda za Zbraslaví bude spojnicí s dálnicí D1 a ve směru na Slivenec s dálnicí D5. Jihozápadní část silničního okruhu kolem Prahy má být hotova v dubnu příštího roku. Než se most uvede do provozu, stejně jako u jiných staveb tohoto typu, budou zde probíhat zatěžkávací zkoušky - na most vyjede dvanáct náklaďáků naplněných štěrkem.

Na bezpečnost provozu bude dohlížet 109 kamer rozmístěných krom estakády také na dalších pěti kilometrech. Gigantickou stavbu si užijí i cyklisté, protože mezi mosty bude zavěšena také lávka určená pro cyklostezku. Její délka bude 184 metrů a překlene Berounku.

Estakáda v číslech:
délka2035 metrů
výška pilířůod 9 do 38 metrů
vzdálenost mezi pilířiaž 110 metrů
nejvyšší místo40 metrů nad kolejemi tratě Praha-Plzeň

Zatím nejdelším silničním mostem, který je v Česku v provozu, je přes Ohři u Doksan a měří necelých 1170 metrů, následuje jej Negrilliho viadukt v Praze s délkou 1110 metrů. Estakáda u Prahy je téměř o kilometr delší.