"Tato čísla jsou důkazem, že objem internetové reklamy neustále roste. Nejmenší zaznamenaný meziměsíční nárůst byl šest procent. Pokles jsme zatím nezaznamenali žádný," řekl novinářům Lukáš Vinkler ze společnosti Mediaresearch, která společně se SPIR tuto analýzu provedla.

Podle zveřejněných čísel za reklamu na internetu od počátku roku do konce července nejvíce utržila společnost Seznam.cz, která takto získala 90,2 miliónu korun. Za ní skončila firma Centrum Holdings se 62,2 miliónu Kč. Dále pak Mafra s 26,6 miliónu, CET 21 se 4,5 miliónu a Ringier se 3,5 miliónu korun.

Nejvíce reklamy na internetu je podle analýzy ve standardní podobě - tedy například ve formě bannerů, inzerenti také silně investují do reklamy ve vyhledávačích.

Objem reklamy roste podle mnohých průzkumů v letošním roce právě pouze na internetu. Ovšem i zde se kvůli ekonomické krizi zpomalil. Podle původních odhadů SPIR se měl objem reklamy na webu letos zvýšit o 26 procent z loňských pěti miliard korun. Pozdější výhled sdružení ovšem uvádí růst zhruba o desetinu.