Podle některých informací letos cestovní kanceláře ve větší míře objednávají letadla u dopravců až podle vývoje prodejů, aby dostaly nejnižší cenu. Sunny Days však podle Potyky objednává stroje dlouho předem, v polovině srpna prý však neplánovaný příval klientů "na poslední chvíli" převýšil dostupné kapacity.

"Došlo k vnitřní chybě v komunikaci, k naší chybě. Toto bude napraveno škálou opatření, která jsme přijali," uvedl Potyka. Poškození klienti na odletu z České republiky prý souhlasili s náhradou v podobě prodloužení dovolené o několik dnů. Ti, kterým se dovolená v cizině neplánovaně protáhla, údajně dostanou slevu na příští zájezd. Celkem 12 smluv zákazníci stornovali.

Vedoucí marketingu cestovní kanceláře Sunny Days Ondřej Potyka

Vedoucí marketingu cestovní kanceláře Sunny Days Ondřej Potyka

FOTO: René Volfík, ČTK

"Cestovní kancelář nemá absolutně žádné dluhy a v žádném případě nám nehrozí nic podobného jako krach," popřel Potyka informace, že by kancelář měla nesplacené závazky vůči partnerům. Naopak ke třem spolupracujícím aeroliniím - ČSA, SkyEurope a Nouvelair - prý společnost přidala další z Evropské unie. Její jméno však Potyka odmítl sdělit.

Klienti Sunny Days se dostali do problémů v sobotu 15. srpna. Zhruba 240 lidí čekalo na odlet z České republiky až do pondělí, necelé tři stovky klientů si naopak neplánovaně prodloužili dovolenou v Tunisku. Podobná situace se opakovala o několik dnů později. Někteří klienti si stěžovali na špatnou komunikaci s "cestovkou".