"Myslím, že příštích šest měsíců bude v pořádku," řekl Greenspan. "Nastává oživení v zahajování výstavby domů a na trhu motorových vozidel, tento proces se však nešíří dál," dodal.

Prodej automobilů a trh bydlení, které bývají hnacími silami ekonomického oživení, dostaly umělou podporu od vlády, zejména v podobě šrotovného, které povzbudilo spotřebitele k nákupům nových aut. Oživení založené na dočasné vládní podpoře však nemusí být udržitelné, naznačuje bývalý šéf Fedu.

Lidé mají více aut než řidičáků

Greenspan upozornil na to, že americký trh automobilů je nyní "nasycen", protože mezi lidmi je o 20 procent více automobilů, než je počet vlastníků řidičských průkazů. Greenspan se tak obává, že prodej nových vozů po vyčerpání peněz na šrotovné opět klesne, jelikož po třech letech propadu na trhu bydlení je finanční situace spotřebitelů stále velmi slabá.

Co se týče trhu nových domů, jeho stabilizaci nyní napomáhá prudký pokles nové výstavby. Podle Greenspana je ale nepravděpodobné, že by se míra vlastnictví domů v USA vrátila na úroveň posledního boomu živeného superlevnými úvěry a sníženými úvěrovými standardy. Z toho plyne, že trh bydlení zřejmě zůstane v útlumu dlouhodoběji.

Greenspan vedl Fed 18 let do roku 2006 a v 90. letech režíroval nejdelší období nepřerušovaného ekonomického růstu v americké historii. Jeho kritici však poukazují na to, že za jeho vedení Fed po recesi v roce 2001 držel příliš dlouho příliš nízké úrokové sazby, čímž způsobil rozsáhlou úvěrovou bublinu. Jejím následkem pak byla hypoteční a úvěrová krize, která brzy přerostla v globální ekonomickou krizi. Greenspan se opakovaně brání tím, že zvýšení sazeb Fedu znemožnily globální síly, zejména přetlak peněz plynoucí z Číny a dalších prudce rostoucích rozvojových zemí.