Hlavní obsah

Britské železnice žádají další prostředky od státu

Novinky, Bedřich Choděra, Právo
LONDÝN

Stav britské železnice se od privatizace a následných reforem nedaří zásadním způsobem zlepšit. Po krachu správce železničních tras společnosti Railtrack před 2 lety zápasí i jeho nástupce Network Rail se zvyšujícími se náklady na údržbu a nízkou efektivností. Pokrok je pomalý, přestože nyní jdou prakticky všechny příjmy do investic.

Článek

V příštích pěti letech vynaloží Network Rail s vládní podporou celkem 22,7 miliardy liber na údržbu a zlepšení úrovně železniční sítě. Jde však jen o pokrytí těch nejnutnějších nákladů, společnost sama odhadla své výdaje na 24,5 miliardy liber poté, co drasticky snížila své původní požadavky ve výši 35 miliard liber. Network Rail však stále čeká úkol zásadním způsobem snížit vlastní náklady.

Šéf regulačního úřadu britských železnic Tom Winsor počítá s tím, že bude nutno vynaložit dalších osm miliard liber z veřejných zdrojů, většími částkami by měli přispět i provozovatelé železniční dopravy. Winsor uvedl, že teprve poté bude železnice schopna zásadním způsobem zvýšit svoji spolehlivost a přesnost při dodržování jízdních řádů.

Protože železniční přepravci jsou proti zvyšování poplatků v době platnosti jejich licencí pojištěni, zvýšené náklady zřejmě ponesou jen daňoví poplatníci. Podle zpravodajství BBC se očekává, že britská vláda požadavky železnic podpoří, ale zatím o této otázce nebylo rozhodnuto.

Reklama

Výběr článků

Načítám