Podle listu Wall Street Journal společnosti jako Curves International či sendvičový Subway ohlásily dvojnásobnou expanzi v zahraničí, zejména v Brazílii či střední a východní Evropě. V popředí zájmu firem je i Indie a Čína, kde se rozmáhá střední třída zákazníků.

Společnosti expandují pomocí takzvané franšízy, tedy určitého pronájmu zavedené značky s jejím know-how. Majitel restaurace mateřské společnosti platí poplatky za využití značky.

Mezi nejznámější řetězce patří McDonald´s, který víceméně prošlapal cestičku k úspěchu mimo USA i konkurenčním značkám. Jen McDonald´s v letošním roce otevřel mimo USA na 286 restaurací, zatímco doma jen 53.

V USA rozvoji společností brání špatná dostupnost úvěrů kvůli krizi. Naopak v zahraničí s financováním otevření restaurace není takový problém, protože řetězce přitahují pozornost díky své osvědčené značce.

Například Subway, který působí i v Česku, od ledna 2008 otevřel mimo USA 1432 restaurací, tedy o 202 více než doma.