Český Telecom nabízel od roku 2002 tarify s kredity hovorného nebo s volnými minutami. Podle antimonopolního úřadu tak ale bránil svým zákazníkům přejít ke konkurenci. Zákazníci museli platit paušální poplatek, i když užívali služby alternativního operátora. Když k němu dostali volné minuty, nechtěli o ně přijít a alternativní operátory nevyužívali. Kritizované tarify Český Telecom na jaře 2005 zrušil.

Ceny služeb reguloval Český telekomunikační úřad, bránila se Telefónica u Krajského soudu v Brně. Potvrdil to i antimonopolní úřad, poukázal však na to, že ČTÚ určoval maximální ceny jen u některých tarifových balíčků. Ty, kterými firma údajně porušila zákon, prý mezi nimi nejsou.

Podle dřívějších vyjádření Telefóniky nemělo správní řízení ze strany ÚOHS vůbec začít. Týkalo se totiž stejného problému, kterým se už úřad v minulosti zabýval. Původní řízení ale ÚOHS zastavil. Podle firmy to znamenalo, že důvod, proč úřad správní řízení zahájil, pominul. Úřad ale namítl, že řízení tehdy zastavil jen z procesních důvodů.