Automobilka během prvního pololetí prodala celkem 329 641 vozů, tedy o deset procent meziročně méně. Firma podle svých vlastních slov dokázala od dubna do konce června snížit dynamiku poklesů prodejů, protože v prvním čtvrtletí prodala o 17,7 procent méně aut.

„Příznivě se zde projevil zejména efekt „šrotovací prémie“, která byla zavedena v řadě evropských zemí na podporu automobilového průmyslu. S obzvlášť velkým zájmem zákazníků se v této souvislosti setkala modelová řada Škoda Fabia,“ komentoval mluvčí společnosti Jaroslav Černý.

Nižší zisk hlásí i Volkswagen

Největší evropské automobilce Volkswagen se během druhého čtvrtletí propadl zisk o 83 procent. Firma, pod jejíž křídla patří i tuzemská Škoda Auto, vykázala čistý zisk 283 miliónů eur. Loni to přitom bylo 1,64 miliardy eur.

Co se týče prodejů, odjelo s novými vozy skupiny za prvních šest měsíců letošního roku o 9,4 procenta lidí méně než loni. Společnost ve čtvrtek v prohlášení neuvedla, jaký další vývoj očekává po zbytek roku, zdůvodnila to "nestálostí trhu“.

Firma dodala, že předpokládá, že prodeje aut a i celkové finanční výsledky budou horší než loni.