Hlavní obsah

Prahou jezdí nová tramvaj

Plzeň/Praha

Po pražských kolejích v pátek začala ve zkušebním provozu jezdit první tramvaj ŠKODA ForCity (ŠKODA 15T) vyrobená ve Škodě Transportation. Nový nízkopodlažní vůz bude testován do počátku září a koncem roku zahájí v Praze pravidelný provoz. Tramvaj už byla testována od března na trasách plzeňského dopravního podniku.

Foto: Škoda Transportation Plzeň, ČTK

Tramvaj Škoda ForCity

Článek

Nových 250 vozů se stane páteří tramvajové dopravy v Praze, kapacitně nahradí 500 starých vozidel T3, které tak z pražských kolejí postupně zmizí.

Škoda 15T v pátek vyjela k hodinové jízdě z hostivařských dílen pražského dopravního podniku, kde byly nedávno zahájeny jeho technické a bezpečnostní prohlídky. "První testy prověří spotřebu elektřiny. Další zahrnují měření, jejichž cílem je prokázat schopnost řádně fungovat v běžném pražském provozu," uvedl mediální zástupce firmy Miroslav Novák. Nové tramvaje budou jezdit nejprve bez cestujících. Po úspěšných zkouškách obdrží prototypy potřebná osvědčení státních institucí, například Drážního úřadu.

První série 32 kusů má být vyrobena do konce prosince 2010. Tramvaje Škoda se budou sériově vyrábět a dodávat v letech 2010 až 2017, uvedl Novák.

"ForCity je naší první zcela nízkopodlažní tramvají," řekl generální ředitel Škody Transportation Tomáš Krsek. Vůz má 100 procent podlahy téměř v úrovni nástupních ostrůvků. Obsahuje několik neobvyklých technických řešení, zejména nové nízké podvozky uložené pod kloubovým spojením článků tramvaje.

Plzeňská Škoda Transportation dodala Praze rovněž tramvaje typu 14T, zvané Porsche. Těm ale pražský dopravní podnik počátkem roku jízdu na některých tratích zakázal. Důvodem pro zákaz byl špatný stav tramvajových kolejí v Praze, k jehož zhoršování tento typ tramvají údajně přispíval. Výrobce tramvají to odmítl.

Tramvaj Škoda ForCity

Jednosměrná tříčlánková tramvaj pojme 61 sedících a 239 stojících cestujících. Je dlouhá 31,4 metru, široká 2,46 metru a výška vozu se sběračem je 3,6 m. Maximální dovolená rychlost, která je elektronicky omezena, je 60 kilometrů v hodině, vnitřní vybavení odpovídá požadavkům zákazníka. Autorem designu je architekt Patrik Kotas.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám