Hlavní obsah

Prodej aut v Česku klesl o 12,4 procenta

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha
Aktualizováno

Prodej nových osobních a lehkých užitkových automobilů v prvním pololetí klesl o 12,4 procenta na 92 100 vozů. Za poklesem stojí zejména hospodářská recese, kvůli které se propadl prodej aut firemním zákazníkům o čtvrtinu. Uvedli to zástupci Svazu dovozců automobilů na úterní tiskové konferenci.

Článek

Samotný prodej osobních vozů vzrostl o 7,9 procenta na 79 228 automobilů. Nárůst byl ale způsoben přesunem části prodávaných automobilů z kategorie lehkých užitkových, ve které se po úpravách prodávaly kvůli možnosti odpočtu DPH. Ten je od letošního dubna možný i v kategorii osobních aut. Na rozdíl od firemních klientů se v této kategorii díky akčním nabídkám zvýšila poptávka domácností.

Nejprodávanější značkou osobních vozů zůstává Škoda s prodejem 21 833 automobilů, následuje Ford s odbytem 7 974 vozů a Volkswagen, který prodal 5 793 automobilů.

Nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia s odbytem 9587 aut, vystřídala tak donedávna vedoucí menší model Fabia, který skončil druhý s 8553 vozy. Třetí skončíl Ford Fusion s 3772 vozy a následuje Kia Cee´d a Renault Megane.

Dovoz ojetých osobních aut se meziročně snížil o 41 procent na 71 411 aut. Důvodem je oslabení koruny vůči euru, pokles cen nových aut na tuzemském trhu i nasycení trhu ojetinami z minulých let. Pětinu dovozu stále tvoří auta starší deseti let.  

Zájem o lehké užitkové vozy se po zavedení odpočtu DPH i pro osobní auta snížil o 59,4 procenta na 12 872 automobilů. I v této kategorii vede Škoda s prodejem 2 507 automobilů, následuje Volkswagen (1 625 vozů) a Ford (1 348 automobilů).

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám