Informovalo o tom slovenské Sdružení automobilového průmyslu (ZAP). Nejvíce automobilů v červnu prodala tradičně česká Škoda Auto.

Výsledky prodeje v posledních měsících pomohly vymazat ztráty odvětví z počátku letošního roku. V prvním čtvrtletí se poptávka po nových vozech propadla meziročně asi o čtvrtinu. Od ledna do června bylo zaregistrováno 48 187 vozů, což bylo jen o 20 kusů méně než ve stejném období loni.

"V červnu 2009 kulminoval růst, kterému napomohlo šrotovné," komentoval výsledky ZAP. Stát na dvě vlny šrotovného, tedy příspěvku na koupi nového auta výměnou za likvidaci staršího vozu, vyčlenil 55,3 miliónu eur (1,43 miliardy Kč). Podpořil tak koupi více než 40 000 nových aut.

Škoda prodala v červnu 2235 automobilů. V prvním pololetí si udržela nejvyšší podíl na trhu, 16,55 procenta. Meziročně však její podíl klesl o tři procentní body. Na dalších příčkách se umístily francouzské značky Peugeot s devítiprocentním podílem na trhu a Renault, jehož podíl činil 8,69 procenta. Následovala jihokorejská Kia.

Výrazný propad o více než 60 procent v prvním pololetí zaznamenal odbyt nových nákladních aut a kamionů. Prodej autobusů se snížil o 15,56 procenta.