„To, že Praha vede tabulku za region střední Evropy, není vzhledem k její popularitě jako turistické destinace až tak překvapivé. Unikátní rozvržení města umožnilo vznik hlavní obchodní třídy podél ulice Na Příkopě a na Václavském náměstí. Domovem luxusních značek se stala ulice Pařížská,“ komentovala Beatrice Mouton, ředitelka maloobchodu pro střední a východní Evropu v JLL.

Srovnání padesáti měst vychází z úrovně maloobchodních výdajů, cen za nájmy či maloobchodní nabídky v centrech měst.

Na prvních dvou místech je Paříž a Londýn, na dalších místech jsou města Itálie, Německa a Španělska. Do první desítky pronikla ze střední a východní Evropy již jen Moskva, která se umístila devátá.

„Střední a východní Evropa představuje pouhých deset procent z top 50 měst, což poukazuje na fakt, že navzdory boomu v retailové výstavbě, který se odehrával posledních pár let, centra měst ještě stále zaostávají za městy západní Evropy co se týče množství retailové, tedy maloobchodní nabídky,“ uvedla společnost JLL ve zprávě.