Více než 30 000 zaměstnanců BA dostalo v e-mailu výzvu, aby si vzali na dobu od jednoho týdne do jednoho měsíce buď neplacené volno, nebo aby pracovali zadarmo.

BA za loňský rok vykázaly rekordní provozní ztrátu 220 miliónů liber (6,7 miliardy Kč). Za neslavným výsledkem stojí částečně vyšší náklady na palivo. [celá zpráva]

Podle Walshe je výzva k šetření peněz součástí "boje o přežití".

"Chci, aby se každé oddělení společnosti nějak podílelo na tomto finančně efektivním způsobu pomoci v rámci záchranného plánu firmy,“ řekl Walsh. "Opravdu se to počítá,“ dodal.

Mluvčí BA zatím nebyl schopen vyčíslit, kolik peněz by mělo opatření firemní kase ušetřit. "Co nejvíc to půjde, ale přesné číslo zatím nemáme,“ řekl.

Měsíčního platu se vzdalo tisíc zaměstnanců

Nápad se poprvé objevil před měsícem, kdy vedení vyzvalo pracovníky k neplacenému volnu nebo neplacené práci po dobu jednoho měsíce. Přihlásilo se tisíc zaměstnanců.

Poslední návrh, který vedení oznámilo zaměstnancům minulý týden, počítá s pružnějším schématem, podle kterého si pracovník může vybrat libovolné období práce zadarmo v rozmezí od jednoho týdne do jednoho měsíce.

Peníze, které takto zaměstnanci věnují společnosti, jim budou strhávány z platu po dobu tří až šesti měsíců.

Recese snižuje platy a krátí pracovní dobu

Podle BA k podobnému kroku přistoupily i ostatní aerolinky, například Cathay Pacific, a většina zaměstnanců návrh přijala.

Řada britských zaměstnavatelů v době hospodářské recese zkracuje pracovní dobu a snižuje platy.

"V některých případech, například u Hondy, se provoz zavře i na několik týdnů,“ uvedl pro BBC Alistair Hatchett z výzkumné organizace Incomes Data Services. "Tam, kde je zřejmé, že ekonomické okolnosti jsou drsné, lidé jsou ochotní k dohodě,“ dodal.