Nová pobočka České pošty v nákupním centru Eden má ukázat směr, kterým se bude pošta ubírat v dalších letech. Má nový vzhled, přepážky nemají skla a jsou vybaveny moderní výpočetní technikou. Personál má nově navržené uniformy. Po vyhodnocení pilotního provozu, který bude trvat asi dva měsíce, a možných dílčích úpravách chce podnik nový vzhled použít i na dalších poštách.

Přitom například nábytek použitý na nové poště byl levnější, než u dříve modernizovaných poboček. Naopak vyšší byly náklady na výpočetní techniku.

"Pošta chce investovat do moderních technologií. Tyto investice musí sloužit zkvalitnění služeb a obsluhy našich zákazníků. Zároveň chceme zvýšit informovanost a zkvalitnit prostředí pro zákazníky i pro zaměstnance pošty," řekl generální ředitel Petr Sedláček a doplnil: "V oblasti bezpečnosti máme mnohem dokonalejší systémy zabezpečení časových trezorů a bezpečnostních schránek pro přepravu hotovosti.“

Pošta ztrojnásobí investice

Firma hodlá letos, oproti loňským 663 miliónům korun vynaloženým na rozvoj, investovat dvě miliardy korun.

"Ročně bychom chtěli dát nový vzhled několika desítkám poboček. Letos by to mohlo být kolem deseti," uvedl Sedláček s tím, že v rámci pilotního provozu pošta otevře podobnou pobočku v Liberci. Modernizaci poboček firma podle něj financuje ze svého běžného rozpočtu.

Pošta letos čeká výnosy kolem 20 miliard korun a zisk do 100 miliónů korun. Proti minulým letům je plánovaný zisk výrazně nižší, což souvisí s nárůstem investic.