Od začátku roku do konce května se v ČR prodalo 62 944 aut, tedy o 5,5 procenta více než loni. Škoda Auto držela v tomto období 27,7 procentní podíl trhu, když si vůz její značky pořídilo 17 162 Čechů.

S velkým odstupem se drží na druhém místě Ford s necelými šesti tisíci prodanými vozy. Třetí je pak Renault, který si v tomto roce pořídilo 4646 lidí.

Důvodem výrazného růstu prodeje osobních aut v posledních dvou měsících bylo zavedení možnosti odpočtu DPH při nákupu osobních vozů, uvedl svaz. Do té doby to bylo možné jen u lehkých užitkových aut. Podíl firemních aut na prodejích dosáhl v květnu 49 procent proti 20 procentům v březnu.

Prodej lehkých užitkových vozů v květnu propadl o 81 procent a od začátku roku o 55 procent. Firmy totiž přestaly kupovat užitkové vozy přestavěné kvůli odpočtu daně z osobních modelů, jak napsala ČTK.