Měl o tom informovat zdroj obeznámený se situací uvnitř automobilky. Podle tohoto zdroje odboráři z autoprůmyslu již sdělili zaměstnancům, že rozhodnutí o ukončení výroby v konkrétních závodech učiní přímo firma, nikoli odbory.

Mluvčí firmy Sheri Childersová nechtěla informace komentovat. Automobilka ještě nesdělila, jaké továrny by měly být zavřeny. V rámci restrukturalizace společnosti bude propuštěno na 21 tisíc lidí.

Ještě v loňském roce největší automobilka světa nyní dělá pro svoji záchranu v posledních týdnech vše. Naposledy se pokusila získat 27 miliard dolarů od svých věřitelů výměnou za své akcie. Plán se však původně nezdařil.

Podle CNBC však věřitelé automobilky přijali vylepšenou nabídku na výměnu dluhopisů v objemu asi 27 miliard dolarů. Věřitelé dostanou v reorganizované automobilce desetiprocentní podíl, stále však nelze říci, že se automobilka vyhne bankrotu, jak napsala ČTK.

Jak poznamenala CNN, i přes nepříznivé zprávy lidé i nadále nakupují vozy GM.

S problémy se v současnosti potýkají i evropské závody amerického koncernu. Veliký otazník tak visí nad německým Opelem a britskou automobilkou Vauxhall. Na prodej je i Saab.