Nejrychleji loni podle údajů společnosti Nielsen vzrostly tržby supermarketům, a o to osm procent. Supermarkety vykázaly nejvyšší přírůstek tržeb přesto, že jejich počet se v loňském roce snížil o 1,1 procenta na 689.

Hypermarkety v roce 2008 utržily o 6,6 procenta více než v roce 2007. Na konci loňského roku v Česku fungovalo 249 hypermarketů a jejich počet byl meziročně o 6,4 procenta vyšší. Tržby diskontních prodejen loni meziročně stouply o tři procenta, přičemž jejich počet se zvýšil o 3,6 procenta na 551.

Nejvíce za jeden nákup loni utráceli zákazníci hypermarketů, ve kterých průměrná velikost nákupního koše činila 362 korun a meziročně vzrostla o 1,8 procenta. V diskontech se loni hodnota průměrného nákupu zvýšila o 3,2 procenta na 195 korun a v supermarketech o 5,9 procenta na 152 korun.

Nejčastěji loni lidé navštěvovali supermarkety, do kterých měsíčně zavítali v průměru zhruba osmkrát. Do hypermarketů přišli pětkrát a diskontní prodejny navštívili čtyřikrát měsíčně.

Nejvyšším počtem prodejen loni v prosinci na tuzemském trhu disponoval řetězec Albert, který měl 243 supermarketů. Druhá pozice připadla společnosti Penny Market (203 diskontních prodejen) a třetí byl s 201 obchody diskontní řetězec Lidl.