Hlavní obsah

Tatra v předstihu splní armádní zakázku, lidé se opět bojí o práci

Právo, Pavel Karban

Už na konci června sjede z výrobních linek kopřivnické Tatry poslední vůz z 556 středně těžkých nákladních vozů určených české armádě. Automobilka splní kontrakt za 2,6 miliardy korun v předstihu o čtyři měsíce. Důvod je však z pohledu firmy neradostný - nedostatek ostatních zakázek.

Foto: Pavel Karban, Právo

Článek

„Doufáme, že Tatra získá ještě pro letošní rok nové objednávky. Je teprve květen a pořád máme několik měsíců před sebou,“ uvedl předseda představenstva Ronald Adams. Potvrdil, že nejen on, ale celé vedení Tatry, neustále vyhledává nové příležitosti, nové trhy a nové zákazníky.

Kolik vozů chce letos kopřivnická společnost ale vyrobit, není nikdo schopen říct. Kromě dokončující se armádní zakázky a kontraktu pro Indii, totiž automobilka moc další práce nemá.

„Očekáváme, že letos prodáme minimálně třináct set nákladních aut. A to včetně české i indické armádní zakázky,“ odhadoval Adams. Upozornil ale hned na fakt, že Tatra pro letošní rok neměla kvůli krizi ani žádný „původní“ plán výroby. „Rovnou jsme pro letošní rok použili upravený plán. Ten prakticky každý týden přizpůsobujeme podle množství objednávek z trhu.“

Podle Pavla Baroně, předsedy tatrováckých odborů, by se počet vyrobených vozů v letošním roce mohl vyšplhat ještě výš než je 1300 kusů. „Pevných zakázek je tak okolo 1350 vozů, takže je reálné, že vyrobíme 1600 až 1700 vozů,“ prohlásil a dodal, že krizový scénář automobilky počítá s výrobou 1500 automobilů.

O práci se bojí stovky lidí

Kvůli nedostatku zakázek mají zaměstnanci, kterých je momentálně něco málo přes tři tisíce,  strach, že přijde další vlna propouštění. Po městě už dokonce kolují informace, že o práci přijde během osmi týdnů dalších 300 až 500 tatrováků.

„Nic takového jsem z úst majitelů neslyšel. Zatím se o žádném propouštění nemluví,“ odmítl zprávy Baroň, který je i členem dozorčí rady. A obdobně zareagoval i Adams: „Nemáme vůbec v úmyslu propustit pět set lidí. Na druhou stranu ale nemůžeme zaměstnávat pracovníky, pokud pro ně není práce!“

Že by se už tak tíživá situace automobilky rychle zlepšila, ale dnes v Tatře nikdo neočekává.

Reklama

Výběr článků

Načítám