Hlavní obsah

Začala sériová výroba Škody Yeti

Právo, Novinky, Radek Plavecký, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

V úterý začala v závodě Škoda Auto v Kvasinách na Rychnovsku výroba nového modelu Yeti. Na nový vůz už se ptají zákazníci v autosalonech, ale koupit si jej budou moci až v létě.

Foto: Radek Plavecký, Právo

Nová Škoda Yeti

Článek

"Počítáme se zahájením prodeje v druhé polovině roku 2009,“ potvrdil Právu mluvčí automobilky Jaroslav Černý.

Firma zatím neprozradila, za kolik se bude nový model prodávat. Spekuluje se, že nejslabší verze bude těsně pod 400 tisíc, lépe vybavená auta budou za částky kolem půl miliónu korun. Žádná čísla ale nyní Škoda Auto nepotvrdila.

"Cena není stanovena, budeme ji mít až těsně před zahájením prodeje,“ uvedl Černý.

Stejně tak neřekl, jaká bude kapacita výroby. "Záleží na vývoji prodeje a poptávce na trhu,“ řekl mluvčí automobilky.

Foto: Radek Plavecký, Právo

Nová Škoda Yeti

Premiéra v segmentu SUV

Škoda Yeti je kompaktní SUV, kterým Škoda Auto poprvé vstupuje do tohoto segmentu. Vůz bude k dispozici s výkonnými a zároveň úspornými motory, které jsou bez výjimky přeplňované turbodmychadlem.

V nabídce jsou benzínové motory 1,2 TSI/77 kW s pohonem předních kol a 1,8 TSI/118 kW (4×4) a tři naftové motorizace: 2,0 TDI CR/81 kW (pohon předních kol i 4×4), 2,0 TDI CR/103 kW (4×4), 2,0 TDI CR/125 kW (4×4).

Základním agregátem pro vozy s pohonem předních kol je benzínový čtyřválec o objemu 1,2 litru. Zavazadlový prostor má objem až 1760 litrů.

Historie novodobé Škody - od Favorita po Yetiho
Výroba Škody Favorit se v Mladé Boleslavi zastavila až v roce 1994. Škoda Felicia, která následovala, byla v podstatě pouze upraveným Favoritem. Zásadní změna přišla až v roce 1996 s modelem Škoda Octavia, která se dodnes vyrábí pod označením Tour. V roce 2004 byl model Octavia modernizován, zachovány byly karosářské verze Combi a liftback, stejně tak sportovněji laděná verze RS. Později přibylo provedení Scout postavené na modelu Škoda Octavia 4x4. V říjnu 2008 představila automobilka omlazenou verzi.
Dalším důležitým modelem se stala Škoda Fabia představená na 58. ročníku mezinárodního autosalonu ve Frankfurtu v roce 1999. Vyráběla se celkem ve třech variantách. Mimo hatchback a combi také jako nepříliš pohledný sedan. Druhá generace fabie nahradila tu původní v roce 2007. Zákazníkům jsou k dispozici provedení hatchback a combi.
V roce 2001 vstoupila Škoda Auto s modelem Škoda Superb do segmentu střední třídy (často bývá Superb mylně řazen do vyšší střední třídy). Vlajková loď české automobilky se dočkala svého nástupce v roce 2008.
Modelovou paletu Škoda Auto rozšířilo v segmentu malé MPV Škoda Roomster, jehož výroba byla zahájena v roce 2006. Čerstvou novinkou představenou na letošním autosalonu v Ženevě je Škoda Yeti, který je pátou modelovou řadou a s nímž automobilka vstupuje na půdu segmentu kompaktních SUV.

Anketa

Líbí se vám nová Škoda Yeti?
Ano
71,6 %
Ne
28,4 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 19042 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám