Dohody bylo dosaženo v Salcburku, kde spolu obě rodiny jednaly. Podle New York Time, byla jednání tvrdá a měla charakter rodinného dramatu.   

Po spojení bude mít automobilka deset značek včetně české Škody, ale Porsche si v nové korporátní struktuře udrží samostatnost. To naznačuje, že Porsche bude nadále usilovat o dominantní postavení ve společnosti. Větší roli než dosud bude v nové firmě zastávat výkonný ředitel Porsche Wendelin Widedeking. Podrobnosti o dohodě nebyly zveřejněny.

Výrobce sportovních vozů Porsche získal většinu akcií ve VW, má 51 procent a chce získat 75 procent. Šéf VW Ferdinand Piech a jeho synovec Wolfgang Porsche se nebyli schopni dohodnout, jak spojit obě už kooperujicí firmy. Otázkou byl také dluh Porsche ve výši devíti miliónů eur a způsob, jak jej umořit za probíhající krize, která citelně potápí automobilový průmysl. Očekává se, že Porsche vydá další akcie ještě před uzavřením finálního kontraktu.

Než se podepíše konečná dohoda, uplyne ale několik dalších týdnů. Dohodu také musí schválit odbory a Dolní Sasko, která kontroluje část akcií VW.