„Doby, kdy byla privátní značka vnímána pouze jako levné zboží, jsou definitivně pryč. Obliba nabízených privátních značek mezi českými zákazníky stále roste. Zákazníci preferují kvalitní zboží za přijatelné ceny,“ uvedl Libor Kytýr, mluvčí společnosti Ahold, která v tuzemsku provozuje řetěze Albert a Hypernova.

Právě regály těchto obchodů v letošním roce zaplní tisíc nových výrobků s označením Albert Quality, Bio či Excellent. V současnosti řetězec nabízí zhruba 1200 vlastních výrobků.

Tesco zavede značek více

Sortiment o privátní značky již rozšiřuje i Tesco. Kromě výrobků se stejnojmenným označením Tesco zavádí i 32 nových značek, které čítají na tři stovky položek, a to nejen potravin, ale například i kosmetiku. (Například Café Blend, drogistické výrobky Poppy, kosmetika Avouré, těstoviny Trattoria Verdi či jogurty Creamfields)

Mluvčí společnosti Eva Karasová zdůraznila, že Tesco vydá ročně na cenovou politiku desítky miliónů korun. Nové zboží by podle ní díky tomu mělo být až o třetinu levnější než srovnatelné zavedené výrobky.

Tesco si udělalo průzkum chování zákazníků. Z něj mimo jiné vyplývá, že až 70 procent lidí má v nákupu minimálně jeden výrobek z řady privátních značek. Celých osm procent lidí se na toto zboží zaměřuje.

Pozadu není ani velkoobchod Makro. Jak Novinkám sdělila mluvčí firmy Markéta Světlíková, Makro své privátní značky prodává již od roku 1997. Podle Světlíkové společnost sortiment rozšiřuje průběžně, velké jednorázové rozšíření nabídky zatím neplánuje.

Levnější jogurty

Pomyslnou válku o zákazníky nevedou jen řetězce, ale na cenu míří již i výrobci. Například  společnost Danone začala v tuzemsku prodávat mléčný výrobek Dobrá Cena.

„V roce 2008 došlo k poklesu spotřeby mléčných výrobků v důsledků krize, proto jsme na tuto situaci zareagovali a 19. ledna jsme uvedli na trh nový mléčný výrobek s jogurtovou kulturou Dobrá Cena,“ řekl Novinkám Miloš Štafen z Danone.