„Délka mostu je bez tří centimetrů 41 metrů, výška dosahuje 4,06 metrů a hmotnost činí 93 tun. Mostní rekordman je o šest metrů delší než jeho předchůdce, což byl most, který Vítkovice dodaly v říjnu 2008 do Sokolova,“ vysvětlila mluvčí společnosti Eva Kijonková.

Dodala, že zajímavostí konstrukce je i to, že má oblouk ve spodní části. Ten mosty mívají většinou nahoře.

Kolos se vyráběl na dvou pracovištích, přičemž náročná byla přeprava mostu na místo určení. Nakládání konstrukce trvalo několik hodin, převoz pak trval čtyři dny. „Nyní už bude most přímo na místě určení velkým jeřábem uložen na spodní stavbu,“ uzavřela Kijonková.

Strojírenský skupina Vítkovice mosty vyrábí již 150 let.

Železniční most váží 93 tun.

Železniční most váží 93 tun.
FOTO: Vítkovice Holding