V pondělí do desáté hodiny převzala vrakoviště po celém Slovensku 2500 automobilů. Oznámilo to Sdružení automobilového průmyslu. "Už v neděli večer jsem zaparkoval před vrakovištěm a dnes od rána stojím ve frontě," řekl televizi TA3 majitel škodovky.

"Přijela jsem brzo ráno, že budu mezi prvními, ale mýlila jsem se," přiznává mladá řidička. Vrakoviště už nemají místo pro další stará auta. Problém je také s prodejem šrotu. Ještě před rokem dostávali za kilogram šrotu v přepočtu 23 centů, nyní kilogram prodávají za sedm centů.

Vláda vyčlenila na druhé kolo šrotovného 22,1 miliónu eur. To umožní nákup asi 20 tisíc vozidel se slevou.

Slovenské šrotovné údajně pomáhá české ekonomice

Bývalý ministr financí Ivan Mikloš projekt šrotovného kritizoval. "Je to nezodpovědné. Česká Škodovka nestíhá vyrábět a bratislavský Volkswagen má dvoutýdenní dovolenou. Pomáhá to ekonomice České republiky," uvedl Mikloš na tiskové konferenci opoziční Slovenské demokratické a křesťanské unie.

Bratislavský Volkswagen v pondělí ohlásil další dvoutýdenní nucenou dovolenou. Podnik vyrábí především luxusní vozy a šrotovné mu nepomáhá. Slováci, kteří dávají sešrotovat své staré vozy, kupují především levné automobily.

První vlna šrotovného začala 9. března a vyčleněná částka 33,2 miliónu eur byla tehdy vyčerpána za necelé tři týdny. V prvním kole šrotovného dával stát 1500 eur a prodejce 500 eur. Z období od 9. do 26. března Slováci sešrotovali 22 100 automobilů starších deseti let. Při koupi nového vozu se slevou byl největší zájem o renaulty, dacie a škodovky.