„Byl jsem informován šéfem personalistiky. Je to zatím v jednání, ještě musíme dopočítat personál,“ vysvětlil Povšík. Podle něj by se kvůli rozšíření výroby mělo přijmou tisíc nových agenturních pracovníků. Těch ve firmě v současnosti pracuje asi sedm stovek a další jsou nabíráni.

Podle Povšíka by se kvůli zavedení pracovních sobot musela otevřít kolektivní smlouva a podmínky takového rozhodnutí by se řešily na podnikové radě. Pokud by se o rozšíření výroby skutečně rozhodlo, začalo by se o sobotách pracovat již během letošního prvního pololetí.

Odboráři však z nových plánů podniku příliš velkou radost nemají. "Nemyslím si, že je to tak dobrá zpráva," řekl Novinkám Povšík s tím, že zájem o nová auta může zase rychle opadnout. Podle něj jsou lidé šrotovným sice povzbuzeni k výhodnému nákupu vozů, ale až je budou mít, prodeje opět rychle spadnou.

Automobilku táhne šrotovné

Mladoboleslavská škodovka se z pomyslného dna odlepila teprve na konci února. Tehdy oznámila, že se navrátí k plnému pracovnímu týdnu, tedy k výrobě ve většině závodů od pondělí do pátku.

Kvůli propadu odbytu musela firma nejprve několikrát odstavit výrobu a propouštět, poté zrušila pracovní pátky.

Škodě Auto se nyní daří zejména díky zavedení šrotovného v Německu. Díky němu se jen během února model Škoda Fabia stal v zemi druhým nejprodávanějším vozem [celá zpráva]. Šrotovné dostávají lidé, kteří si koupí nový vůz a přitom nechají zlikvidovat ten starý. Zavedlo ho také Slovensko.

Již nyní pracuje podnik na plné obrátky. Podle Povšíka se denně vyrobí například 2600 převodovek. Dříve bylo denní maximum 2200 až 2300 kusů.