Hlavní obsah

Slovo krize se obchodníkům hodí do krámu, chtějí na něm vydělat

– Praha
Novinky, Tomáš Holý

Casino, cestovka či obchodní řetězce - ti všichni chtějí skrze krizi nalákat zákazníky. V médiích denně skloňované slovo krize či propouštění zapojily do svých reklamních kampaní, ve kterých nabízejí nejrůznější slevy či výhody. Chtějí zákazníky donutit utrácet.

Článek

Naposledy se do zástupu „ohleduplných obchodníků“ v ekonomickém útlumu zařadila cestovní kancelář Nev-Dama. Ta chce zvýhodnit ty klienty, kteří chtějí jet na letní dovolenou, ale přijdou o zaměstnání.

„Cestovní kancelář se rozhodla vyjít vstříc těm svým klientům, kteří se dostanou do finančních problémů, protože přišli o zaměstnaní. Pokud si klient zakoupí zájezd z katalogu Nev-Dama Léto 2009 a poté dostane výpověď, získá nárok na vrácení 30 % ze zaplacené ceny zájezdu,“ uvedla cestovka na svých internetových stránkách.

Krize - fenomén současnosti

Asi nejvíce se na krizi upnuly obchodní řetězce. Například Tesco již několik týdnů využívá ve svých pravidelných slevách slogan „Tesco pomáhá v době krize“. Láká tím na slevové akce. Podle mluvčí společnosti Evy Karasové se obchod snaží využít toho, že slovo krize se stalo v médiích nejvyužívanějším.

Karasová upozornila, že společnost rozšířila sortiment týdně zlevněného zboží o deset procent s tím, že slevy jsou výraznější než dříve. „Počet zákazníků využívajících slev se tak zvýšil o 25 procent,“ řekla Novinkám Karasová.

Co si o pužití krize v reklamě myslí odborník přes reklamu a média?
Podle Dainela Köppla, mediálního odborníka a vysokoškolského pedagoga, slovo krize samo o sobě upoutává pozornost. „Může to fungovat na cenové nabídky, ale pro dlouhodobé využívání je to nevýhodné, protože dlouhodobé spojování negativní věci s vlastní značkou se nevyplatí,“ řekl Novinkám. Zdůraznil avšak, že sporná je etická stránka takové reklamy. „Bylo by divné, kdyby toho obchodníci nevyužili. Co se týče etiky, tak u obchodních domů či discountů je to v pořádku. Určitý problém vidím v momentě, kdy slevy nabízí například bankovní domy. Nahánějí tak lidi k nezodpovědnému jednání,“ upozornil.

Slevami „chce pomoci“ také Interspar či Makro. Společnost Makro Cash ČR, která v Česku provozuje 13 velkoobchodních center, chce nabídnou slevu stovce tisíc svých největších zákazníků. Interspar zřídil kvůli slevám speciální webové stránky, kde v rámci svého antikrizového programu nabízí zvýhodněné zboží.

V době ekonomického poklesu, kdy se výrazně propouští a Češi tak mají hlouběji do kapes, nezůstávají pozadu s „lákavými nabídkami“ takové společnosti jako například casina. „U nás krize nehrozí! Naše casina vyplácejí 10 miliónů denně!“ hlásil ještě před časem bilboard firmy Merkur Casino.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám