MIG nabídl 45,7 miliónu eur (1,3 miliardy Kč) za letecké operace Olympic a 16,7 miliónu za divizi technické údržby. Aegean Airlines nabízely za letecké operace a údržbu 110 miliónů eur a dalších 60 miliónů za firmu Pantheon, zřízenou vládou jako nástupce zadlužené Olympic Airlines.

Podle ministra rozvoje Kostase Chadjidakise rozhodnutí předcházely tři týdny jednání s MIG. "Vládní investiční a právní poradci nás informovali, že jednání s poradci MIG o prodeji leteckých operací a technické údržby byla úspěšně uzavřena," uvedl Chadjidakis v prohlášení. Vláda zveřejní své závěrečné rozhodnutí o prodeji po schválení od Evropské unie.

Prodej ztrátových aerolinek je úlevou pro řeckou vládu v době globální ekonomické a finanční krize. Vláda se nyní potýká s prudkým poklesem ekonomického růstu a rostoucí zadlužeností.

MIG je největší řeckou investiční firmou. Velkým akcionářem MIG je Dubai Financial Group.

Letecký průmysl se potýká s problémy

Olympic Airlines založil v roce 1957 rejdař Aristotelis Onassis. Aerolinky se dlouhou dobu potýkají se ztrátami a obdržely od státu nemalou finanční pomoc, kterou Evropská komise označila za nelegální. Loni v září vláda přišla s plánem prodeje aerolinek a EK slíbila, že pokud se Řecko pustí do prodeje, pozastaví veškeré akce kvůli nelegální pomoci. V rámci plánu na záchranu ztrátových aerolinek Řecko rozdělilo skupinu na tři části, které nabídlo k prodeji.

Letecký průmysl se nyní potýká s problémy. Podle Mezinárodního sdružení letecké přepravy (IATA) utrpěl loni ztrátu osm miliard dolarů (174,5 miliardy Kč), protože růst počtu cestujících kvůli globální ekonomické krizi zpomalil a objem přepravených nákladů klesl. Situace se zřejmě nezlepší ani v letošním roce.