Bendl to řekl v nedělním pořadu České televize Otázky Václava Moravce. Kvůli plánovanému převodu zaměstnanců SŽDC na soukromou firmu pohrozili odboráři stávkou.

Plánovaný převod zaměstnanců SŽDC na soukromou firmu je jedním z důvodů, proč železniční odboráři tento týden pohrozili stávkou. Výběrové řízení bylo vyhlášeno v době, kdy byl ministrem dopravy Aleš Řebíček.

"Nechal jsem prověřit věci, které jsou s tím (výběrovém řízením) spojené, a musím říci, že velmi zvažuji, že výběrové řízení zruším. Nicméně je vypsáno do 16. března, takže je ještě nějaká doba k rozhodnutí a tu se pokusím využít tím, že budu chtít od SŽDC všechny podklady," uvedl Bendl.

Výběrové řízení vypsala SŽDC 8. ledna, uzavřeno by mělo být do konce června. Organizace již nyní zadává část prací soukromým firmám, nyní chce však mít pouze jednoho partnera. SŽDC si od toho slibuje vyšší efektivitu práce a úsporu nákladů až 11 procent.

Podle generálního ředitele SŽDC Jana Komárka nedostane externí firma žádné peníze navíc proti nákladům, které SŽDC nyní vydává. Peníze jdou ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Komárek připomněl, že pokud firma nebude plnit své povinnosti, může být smlouva ukončena předčasně. V takovém případě mají původní zaměstnanci SŽDC nárok na znovu přijetí u SŽDC.

SŽDC se v Česku stará o 9483 kilometrů železnic, zhruba třetina z nich je elektrifikovaná. Od roku 2004 správa zajišťuje výstavbu a modernizaci nových tratí. Na významu nabyla správa loni v červenci, kdy převzala od Českých drah starost o koleje a s ní 10 000 zaměstnanců.