"Na základě zvýšení poptávky se Škoda Auto rozhodla od března zrušit volné pátky ve výrobě modelů Škoda Fabia, Roomster a Superb a od měsíce dubna i u modelu Škoda Octavia," vysvětlil Černý. Podle něj zatím zůstane čtyřdenní pracovní týden jen u modelu Octavia Tour.

Uvadajícímu autoprůmyslu nyní pomáhá šrotovné. To zavedlo například Německo. Jedná se o státní dotaci na nový vůz, přičemž peníze jsou určeny na sešrotování starého auta. Prémie činí v Německu 2500 eur, tedy asi 70 tisíc korun.

Země tím chce pomoci ekonomice a zejména výrobcům aut, kteří se v době hospodářského poklesu potýkají se značnými problémy.

Šrotovné pomáhá i Nošovicím

Zavedení šrotovného v evropských zemích se pozitivně projevilo i v automobilce Hyundai, která sídlí v Nošovicích.

"Například z Německa, které je našim největším odběratelem, a kde je šrotovné zároveň nejvyšší, máme na březen objednávky na 2000 automobilů. Na únor to bylo podstatně méně, na leden dokonce nula. Toto číslo ale bylo způsobeno i tím, že v lednu se auta obecně málo prodávají," vysvětlil mluvčí automobily Petr Vaněk.

Firma dokonce uvažuje o prodloužení pracovní doby či zavedení pracovních sobot.