Důkazem, že výroba stojí, je podle deníku prázdné parkoviště před podnikem. "Z odstavených výrobních linek nesjíždí žádné nové auto, tisíce lidí zůstaly doma na nucené dovolené," uvedl deník. Zdroj z vedení firmy uvedl, že do práce chodí pouze pracovníci údržby.

Vedení Volkswagenu se k informacím zatím nevyjádřilo."Výpadek takové velké továrny na devět dnů znamená výpadek v produkci státu na úrovni 100 až 200 miliónů eur," odhadl ekonom Martin Chren. "Máme o tom určité informace," připustil mluvčí ministerstva financí Miroslav Šmál na otázku ohledně zastavení výroby v továrně.

Politolog Michal Horský nevyloučil, že sobotní náhlé zrušení cesty premiéra Roberta Fica na sněm ČSSD mohl souviset se situací ve Volkswagenu. "Pokud politik a jeho strana natolik věří, že může výrazně zasahovat do ekonomiky, může po takové informaci zažít velký stres," uvedl politolog.

Bratislavský závod vyrábí hlavně luxusní sportovně-užitkové vozy Volkswagen Touareg, Audi Q7 a Porsche Cayenne. Firma již koncem ledna nabídla svým zaměstnancům sedm měsíčních platů a další odměny za dobrovolný odchod z podniku. Závod PSA Peugeot Citroën u Trnavy propustí do konce letošního roku 190 zaměstnanců. Automobilka Kia Motors u Žiliny omezila do konce měsíce provoz na jednu směnu.