"Chceme firmu udržet za jakýchkoliv podmínek i ve zmenšeném stavu. Nechceme podnik zavřít,“ řekla jednatelka společnosti Zuzana Ceralová-Petrofová, jež je představitelkou už páté generace v čele rodinné firmy.

"Piana a klavíry se řadí mezi luxusní zboží, jehož nákup spotřebitelé v době krizí odkládají jako první,“ řekla.

Management firmy proto hledá i jiné cesty, jak období krize překlenout. Částečným východiskem je rozšíření výrobního programu o sektor nábytku.

"První zkušenosti s výrobou luxusních kuchyňských linek, koupelnových sestav nebo stolů jsme získali už v loňském roce. Například několik z těchto luxusních kuchyní na míru se prodalo do Ruska pro nejbohatší klientelu,“ pochlubila se jednatelka.
Světlo světa spatřily v hradecké výrobně i stolky ve vysokém lesku jako vybavení 1. třídy do letadla, Petrof participoval i na vybavení zlínské univerzity architektky Evy Jiřičné.

V Petrofu vzniká nová divize na výrobu nábytku

Výhodou je podle Ceralové-Petrofové kvalitní strojové vybavení továrny, například na dýhování, lakování, které může sloužit jak k výrobě hudebních nástrojů, tak nábytku.

"Výroba klavírů s sebou nese maximální přesnost, zručnost a výběr toho nejlepšího materiálu. Vyrábět nábytek je proto pro nás samozřejmostí. Naši zaměstnanci se již naučili být flexibilní a pochopili, že piana se v krizi neprodávají a je čas vyrábět jiné výrobky, na které máme strojní a technologické vybavení. Pro naše oddělení vývoje je to příjemná změna,“ míní.

V Petrofu vzniká nová divize speciálních zakázek v čele se zkušeným obchodním manažerem z nábytkářské branže, jenž má i designérské schopnosti a zkušenosti ze zahraničí.

"Momentálně pracujeme na vybavení pěti luxusních domů na klíč pro jednoho významného španělského investora. Rádi bychom letos uvedli na trh speciální kolekci Petrof nábytek s vlastním designem, který budeme konzultovat s předními návrháři,“ doplnila jednatelka.