Článek
Mluvčí upřesnil, že zatím není jasné, kolik vozů se během pěti dodatečných pracovních dní vyrobí.
Škoda Auto ke konci roku kvůli poklesu poptávky několikrát omezila výrobu a před Vánoci zahájila odstávku, která skončila 12. ledna. Odstávka se týkala všech tří českých závodů v Mladé Boleslavi, Kvasinách i Vrchlabí. Vedení automobilky rozhodlo, že do června 2009 omezí výrobu na čtyři pracovní dny v týdnu.
Němci využívají zavedení šrotovného
Poptávka po vozech značky Škoda v Německu v posledních dnech výrazně stoupla a někteří prodejci mají již objednávky na několik měsíců dopředu. Důvodem zájmu zejména o menší modely jako Fabia nebo Roomster je schválení takzvaného šrotovného. Německo zavedlo vyplácení bonusu 2500 eur (přes 70 000 korun) za koupi nového energeticky úsporného automobilu a sešrotování nejméně devět let starého vozu.
K podobné podpoře obnovy vozového parku se hlásí nebo k ní již přistoupila více než desítka členských zemí EU. O zavedení šrotovného ve výši několika desítek tisíc korun se diskutuje i v Česku. Podporuje jej například ČSSD, proti je naopak ministr financí Miroslav Kalousek.