Druhá pozice připadla obchodnímu řetězci Tesco a na třetí skončila společnost Ahold, která provozuje hypermarkety Hypernova a supermarkety Albert.

Předběžné údaje ve středu zveřejnila analytická firma Incoma Research a časopis Moderní obchod.

Zdeněk Skála ze společnosti Incoma Research uvedl, že dynamika růstu tržeb deseti největších obchodníků se loni zpomalila. Zatímco v roce 2007 jejich tržby meziročně vzrostly o 12 procent, tak loni pouze o osm procent.

Odhad tržeb 10 největších řetězců za rok 2008 (v mld. Kč):
Kaufland a Lidl (Schwarz)54,5
Tesco Stores47
Hypernova a Albert (Ahold)44
Makro39,5
Billa a Penny Market (Rewe)38,5
Globus25,4
Plus a Obi (Tengelmann)22,5
Geco Tabak17,5
Spar14
Peal9,3

Zároveň se zpomalil nárůst tržního podílu desítky největších obchodníků. V roce 2007 se jejich podíl v rychloobrátkovém zboží zvýšil o tři procentní body na 62 procent a loni o dva procentní body na 64 procent.

Obchodní řetězce v roce 2008 podle údajů společnosti Incoma Research zrychlily expanzi na českém trhu. Zatímco v roce 2007 se počet supermarketů, hypermarketů a diskontních prodejen zvýšil meziročně o 27, tak loni v Česku přibylo 108 nových obchodů a jejich celkový počet se vyšplhal na 1325.