Jedné z klientek finančního domu UVB chtěli 40 slovenských korun za to, že jí vymění poškozenou slovenskou dvacetikorunu. Upozornila na to čtenářka serveru bankovnipoplatky.com.

Dalším příkladem absurdního jednání může být poplatek za připsání úroku. „Připsání úroku účtuje moje banka jako pohyb na účtu, jako přijatou sumu a účtuje mi šest korun. Jelikož je úrok 0,01 procenta, každého čtvrt roku obdržím nějaké dvě koruny a za ně mi banka strhne šest korun. To je neetičnost prvního stupně, to ať si raději ty úroky nechají“, uvedl jeden z klientů české banky.

Zarážející je i to, že finanční domy se snaží vydělat nemalými částkami za placení kartou na internetu. „Pokud si zakoupíte lístek do divadla na TicketPortal, zjistíte, že za platbu lístku (ať už přímo platební kartou nebo bankovním převodem) si Česká spořitelna napočítá poplatek sedm procent z ceny každé vstupenky,“ postěžovala si klientka.

Internetové stránky www.bankovnipoplatky.com se snaží upozornit na zpoplatnění téměř všech úkonů, které banka pro klienta udělá. Navíc si za to finanční domy účtují nemalé částky. To bylo jedním z důvodů vzniku ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek. V letošním čtvrtém ročníků je nominováno patnáct poplatků.