Automobilka by zatím neměla přistoupit k propouštění. Omezení výroby vyřeší po dohodě s odboráři zkrácením pracovního týdne.

"Zaměstnanci budou za dobu nařízeného volna pobírat sedmdesát procent průměrného výdělku,“ potvrdil Právu nejmenovaný zdroj.

"Odmítám to komentovat,“ reagoval pro Právo mluvčí Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) Petr Vaněk a odkázal na středeční tiskovou konferenci. Ta bude podle pozvánky, kterou Vaněk médiím rozeslal v úterý odpoledne, věnována dopadům krize na výrobu v závodě HMMC v Nošovicích, předmětem sdělení budou rozhodnutí, která byla učiněna v úterý.

Hyundai doufal, že se mu krize vyhne

Představitelé Hyundai přitom ještě nedávno doufali, že nošovické továrny se komplikace nedotknou. Marketingový ředitel Hyundai Motor Europe Rae-Su Cho v prosinci na internetových stránkách Automotive News Europe potvrdil, že v Česku s žádným omezením výroby nepočítají.

Pro letošní rok nošovický závod plánoval vyrobit 185 tisíc aut, v roce 2010 pak měl dosáhnout plné výrobní kapacity 300 tisíc osobních vozů. Nyní nošovická automobilka zaměstnává kolem dvou tisíc lidí, cílový počet zaměstnanců má přesáhnout tři tisíce.

Hyundai Motor je největším výrobcem automobilů v Koreji a šestou největší automobilkou na světě.