Obdobných bizarních příkladů lze najít mnohem víc. Chování tuzemských bank tak často doslova připomíná „absurdistán“.

„Až na základě úmrtního listu byl účet zmrazen. Ale vzhledem k tomu, že ještě za dva měsíce po jeho smrti (příbuzného), nebylo vyřízeno dědické řízení, stále chodily poplatky za vedení již zmrazeného účtu a nejabsurdnější bylo, že přišel i poplatek za zaslání sms zprávy. Šlo sice pouze o pět korun, ale sms stále zasílali na již neexistující telefon, protože nikdo k jeho účtu neměl přístup, aby službu zrušil,“ popsala svoji zkušenost s jednou z tuzemských bank čtenářka serveru bankovnipoplatky.com.

Internetové stránky www.bankovnipoplatky.com se snaží upozornit na zpoplatnění téměř všech úkonů, které banka pro klienta udělá. Navíc si za to finanční domy účtují nemalé částky. To bylo jedním z důvodů vzniku ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek.

V letošním čtvrtém ročníků je nominováno patnáct poplatků a hlasování začalo již před několika dny.